mask

Skuteczne metody renowacji lakieru samochodowego

Lakier samochodowy z czasem może tracić swój połysk i idealną strukturę. Normalne jest również pojawienie się drobnych zarysowań. Aby przywrócić lakierowi dawną świetność, warto zdecydować się na profesjonalną renowację, inaczej korektę lub polerkę.

Rysy na lakierze samochodowym można podzielić na drobne, średnie oraz głębokie. Im głębsze, tym trudniej jest je usunąć. Sposób i czas trwania renowacji lakieru zależy nie tylko od głębokości rys, ale również grubości i specyfiki powłoki, a także tego, czy wcześniej była poddawana jakimś zabiegom. Dobrze przeprowadzona renowacja daje efekty nawet na kilka lat.

Najlepszym sposobem na renowację lakieru jest profesjonalne polerowanie. Wykorzystuje się do niego specjalną polerkę z gąbką, a także odpowiednią pastę. Gąbki polerskie wyróżniają się kilkoma stopniami twardości, a ich wybór zależy od specyfiki lakieru oraz głębokości rys. Renowacja lakieru, proponowana przez naszą firmę, dzieli się na:

  • odświeżenie, czyli usunięcie tak zwanych mikrozarysowań,
  • korektę jednoetapową, dzięki której można się pozbyć do 60% rys,
  • korektę wieloetapową, która usuwa nawet 95% rys.

W jaki sposób powinno się dbać o lakier samochodowy?

Najlepszym sposobem na pielęgnację lakieru jest dbanie, aby nie pojawiły się na nim nawet niewielkie zarysowania. Karoserię auta należy regularnie i dokładnie myć – kurz i brud z upływem czasu może wgryzać się w lakier. Ważne jest jednak, aby pod żadnym pozorem nie korzystać z myjni szczotkowych. Lepszym sposobem są punkty bezdotykowe, ale również samodzielne mycie auta miękką gąbką lub specjalną rękawicą. Warto również używać specjalistycznych, delikatnych detergentów. Po myciu karoserii powinno się ją nawoskować.

Aby lakier samochodowy cieszył swoim blaskiem i nienaganną kondycją przez długi czas, warto pomyśleć o pokryciu go powłoką ceramiczną lub specjalną folią. Tego typu zabiegi uchronią karoserię przed wpływem niekorzystnych czynników, jakie można zaobserwować zarówno latem, jak i zimą. Chodzi o promieniowanie ultrafioletowe, sól drogową oraz odpryskujące kawałki lodu i drobiny piasku.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.